Vår målsättning är att allt ska vara som tidigare men vårt inflytande på tjänsteleverantörernas prissättning är begränsad.

Vanliga frågor och svar
Vi hoppas kunna erbjuda samma utbud (och till och med ännu bättre) från tjänsteleverantörer även i framtida lösning. Samtal med tjänsteleverantörer pågår och vi kommer att återkomma med information löpande.
Vår förhoppning är att förändringen ska kunna genomföras utan större störningar. Vi kommer att informera dig i god tid innan genomförandet så att du ska vara förberedd på eventuella förändringar eller störningar och om du behöver vidta några åtgärder. Åtgärder kan innebära en eventuell omstart av den utrustning som du har i hemmet. Här kan du läsa mer om övergången.
Den kommer att bli bättre. Både med avseende på utbud och leveranssäkerhet. Vi har inte identifierat några nackdelar med övergången för dig som kund, mer än möjligtvis eventuella driftstörningar i samband med övergången.
Det blir enklare för våra 10 000 fiberkunder då vi kan påverka leveranssäkerhet och utbud på ett positivt sätt. Vid exempelvis driftstörningar kommer vi kunna agera snabbare och via vår egen plattform för fibertjänster kan våra kunder välja sin tjänsteleverantör. Vi hoppas dessutom på att kunna erbjuda fler tjänster i nätet framöver.